Araştırmacılar, beslenme ve vitamin aliminin meme kanserinden sağ kurtulmada kritik etkenler olduğunu bulmuştur.

Çalışmalarında, Ocak 1982 ve Haziran 1992 arasında meme kanseri teşhisi konulan ve çalışma esnasında 76’sı kanserden ölen 678 kadının beslenme alışkanlıklarını analiz etmişlerdir.

Kadınların teşhisten önceki beslenme alışkanlıklarını inceleyen araştırmacılar; beta karoten alımı diğer kadınlarınkinden yüksek olanların (günde 4,6 mg’dan yüksek) meme kanserinden ölme riskinin, beta karoten alımı düşük olanlarınkine (günde 2,2 mg’dan düşük) göre yarı yarıya düşük olduğunu bulmuşlardır.

2. Doymuş yağı azaltmak riski de azaltır

Araştırmacılar; alman tüm kaloriler içindeki doymuş yağ oranında her yüzde 5lik artış ile meme kanserinden ölme riskinin yüzde 50 artış gösterdiği gibi bir sonuca da ulaşmıştır. Diğer çalışmalar ise omega 3 yağlarının ve genel olarak balık tüketiminin riski azalttığını bulmuştur ancak ben balığın kaynağı konusunda son derece dikkatli olmanız için sizi uyarmak istiyorum. Okyanustaki PCB kirliliği artık yüksek bir seviyeye ulaştı. Bu nedenle, Pasifik’teki küçük balıklar kirlilikten nispeten daha az etkilense de, ben yine de saflaştırılmış balık yağı takviyesi almanızda ve kinoa gibi sebzelerden daha fazla protein almanızda ısrar edeceğim.

Başka çalışmalar da; yağ alımınızı azaltıp lif alımınızı arttırmanın, meme kanseri riskini arttırdığı bilinen çok sayıda maddenin düzeyinde olumlu değişiklikler (IGF1 düzeyini düşürmek gibi) sağladığını net bir şekilde ortaya koymaktadır. Şeker alımınızı azaltmak da aynı etkiyi sağlar.